De ondernemers kregen de eerste resultaten te zien van het Thuisgevoel onderzoek van OFW, want het doel van de challenge is om ideeën te ontwikkelen die bijdragen aan een sterker thuisgevoel van huurders. OFW wil op die manier bijdragen aan veerkrachtige buurten en een sterke dorpse samenleving. Tot 1 juni 2025 kunnen lokale ondernemers hun plannen indienen. De oproep hiervoor komt ook nog in het ondernemersblad Handel & Wandel van mei. Het meest impactvolle idee wordt uiterlijk 1 juli gekozen. OFW kijkt uit naar de bijdragen van de ondernemers om samen het thuisgevoel van haar huurders te versterken.
Sterke verbondenheid in de buurt
Huurders van OFW voelen zich vooral thuis door de sterke verbondenheid in de buurt, blijkt uit het Thuisgevoel Onderzoek waaraan 1.200 huurders deelnamen. Het gaat hen om het kennen en helpen van elkaar en het wonen in een schone, goed onderhouden en veilige omgeving. Deze factoren vormen samen tweederde van het totale thuisgevoel. De woning zelf en de persoonlijke situatie dragen voor eenderde bij aan het thuisgevoel. Gemiddeld wordt het thuisgevoel door huurders van OFW in de gemeente Dronten gewaardeerd met een mooie 7,5.
Op dit moment worden de resultaten van het Thuisgevoel Onderzoek nog verder geanalyseerd, zodat OFW er (samen met partners) buurtgericht mee aan de slag kan.