Richtlijnen OFW Coronavirus

In heel Nederland zijn extra maatregelen nodig om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. OFW volgt de richtlijnen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk voorkomen. Hierbij staat de veiligheid voor jou, als onze klant, én onze medewerkers voorop. Daarbij zijn wij extra alert op kwetsbaren groepen, zoals ouderen.Daarom gelden deze richtlijnen:

1. Ons kantoor is gesloten
Ons algemene uitgangspunt is: persoonlijk/fysiek contact zoveel mogelijk beperken. Dat betekent dat alleen noodzakelijke huisbezoeken/spoedeisende reparaties of afspraken bij ons op kantoor doorgaan, zolang er geen risico’s zijn ten aanzien van jouw en onze gezondheid. We proberen contacten zoveel mogelijk telefonisch of via e-mail af te handelen.

2. De wijkkantoren zijn gesloten
De wijkkantoren in Swifterbant en Biddinghuizen zijn gesloten. Je kunt telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen. Ook kun je je woonzaken via MijnOFW regelen (spoedreparaties kunnen alleen telefonisch doorgegeven worden).

3. Alleen spoedeisende reparaties en noodzakelijke afspraken
Als je een reparatie hebt, vragen wij je alleen spoedeisende reparaties door te geven (telefonisch). Spoedeisende reparaties zijn: een gaslek, een storing aan de elektrische installatie, als dit brandgevaarlijk is of als het (gevolg)schade oplevert, zoals een ernstige waterlekkage. Voor storingen aan de verwarmingsinstallatie neem je contact op met Feenstra (088 - 84 55 000). We hopen op je begrip voor jouw en onze gezondheid. 

4. Bij een afspraak met een servicemedewerker
Als je een afspraak hebt met een van onze servicemedewerkers, dan vraagt hij je na het openen van de deur in een andere ruimte plaats te nemen, waar de servicemedewerker niet hoeft te zijn. Pas daarna gaat de servicemedewerker naar binnen. Heb je ziekteverschijnselen, zoals hoesten, verkoudheid, keelpijn of koorts? Meld dit dan!

5. Medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners
Bij noodzakelijke afspraken, schudden onze medewerkers geen handen. Ze houden (minimaal 2 meter) afstand van bezoekers en gesprekspartners.

6. Verhuizing
Wanneer je de huur hebt opgezegd, dan wordt er normaal een voorinspectie uitgevoerd in jouw woning door een van onze opzichters. Nu vragen wij om de woning rond te lopen met je mobiele telefoon en via Whatsapp beeldbellen de woning aan onze opzichter te laten zien. Mocht je niet beschikken over een mobiele telefoon met Whatsapp of niet in staat zijn om op deze manier de woning te laten zien, dan vragen wij je ons een e-mail te sturen met verduidelijkende foto’s. Met de opzichter overleg je wat er aan de woning moet gebeuren, voordat je de sleutel inlevert. Als er een nieuwe huurders bekend is, kun je ook met hem op deze manier overleggen wat je eventueel over laat nemen en wat niet. Hierna vindt normaal gesproken een eindinspectie plaats. Onze opzichter controleert of de woning volgens afspraak wordt achtergelaten. Wij vragen je nu de woning goed en volgens afspraak achter te laten, op slot te doen en de sleutel bij OFW in de brievenbus te doen, voorzien van een sleutellabel met het adres van de woning erop. Wij controleren op een later moment de woning. Daarna nemen wij telefonisch contact met je op om je te laten weten of de woning volgens afspraak is achtergelaten.

7. Huurovereenkomst tekenen
Bij het accepteren van een woning, krijgt u van ons een huurovereenkomst. Wij vragen u deze te ondertekenen en met een kopie van een rechtsgeldig identiteitsbewijs via de post aan ons toe te sturen. Op uw identiteitsbewijs kunt u in verband met de Privacywet uw foto en BSN-nummer zwart maken. Na vaststelling van uw identiteit, wordt de kopie van uw identiteitsbewijs door ons vernietigd.

8. Planmatig en groot onderhoud
Planmatig onderhoudswerkzaamheden gaan alleen door als deze aan de buitenkant van de woning verricht kunnen worden, zoals schilderwerkzaamheden. Werkzaamheden in de woning zijn zoveel mogelijk afgemaakt, zodat jij als huurder hier zo min mogelijk hinder van hebt. Er worden geen nieuwe werkzaamheden opgestart. Ook bij het groot onderhoud aan de 104 woningen in Dronten-Centrum voeren we alleen de buitenwerkzaamheden uit. De planning vertraagd hierdoor. Betreft het jouw woning? We houden je persoonlijk op de hoogte.

9. Inkomensterugval?
Wij beseffen ons dat veel mensen te maken hebben met een inkomensterugval. Mocht je hierdoor moeite krijgen met de huurbetaling, neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee. We kunnen eventueel een betalingsregeling met je afspreken. Ook werken we samen met andere organisaties om financiële problemen bij onze huurders te voorkomen.

Wonen doen we samen

Het Coronavirus houdt ons allemaal in de greep. Wij kunnen al onze diensten niet meer leveren, zoals je van ons gewend bent. Misschien kun je of kunnen jouw buren hun woning niet meer uit. Krijg je geen bezoek meer of heb je hulp nodig bij het doen van boodschappen. Laten we naar elkaar omkijken, want wonen… dat doen we samen! We wensen jou en jouw naasten sterkte en gezondheid!

De richtlijnen gelden in principe tot 28 april, tenzij de maatregelen door het RIVM en de overheid na 28 april worden verlengd.

ZamenEen

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden